Marjan Nachtegaal – Tweeluik Portret Beschreven blad (1)

Marjan Nagtegaal heeft de Koninklijke Academie voor beeldende kunsten in den Haag gevolgd. Na deze opleiding werkt zij met veel succes als beeldend kunstenaar en had veel tentoonstellingen in heel het land Na een begin met olieverf en thema,s als tafels, stoelen en grassen,ging zij over op aquarel met gemengde techniek waar zij haar handschrift kon ontwikkelen. Naast kleur vindt zij het handschrift het belangrijkste in haar kunst, het zorgt voor een rusteloos lijnenspel, dat voor dynamiek in het schilderij of tekening zorgt. Na aquarel met gemengde techniek gebruikt zij nu in haar grote schilderijen vooral gemengde technieken ( monotype ,collage en acryl). Ook in de landschappen vooral de woestijnen werkt Marjan met veel lijnen, die de diepte en de structuren aangeven. Het voornaamste thema blijft toch de mens, alleen of in een groep en vaak opgaand in zijn omgeving. www.marjannagtegaal.nl

Beschrijving

Marjan Nagtegaal heeft de Koninklijke Academie voor beeldende kunsten in den Haag gevolgd. Na deze opleiding werkt zij met veel succes als beeldend kunstenaar en had veel tentoonstellingen in heel het land Na een begin met olieverf en thema,s als tafels, stoelen en grassen,ging zij over op aquarel met gemengde techniek waar zij haar handschrift kon ontwikkelen. Naast kleur vindt zij het handschrift het belangrijkste in haar kunst, het zorgt voor een rusteloos lijnenspel, dat voor dynamiek in het schilderij of tekening zorgt. Na aquarel met gemengde techniek gebruikt zij nu in haar grote schilderijen vooral gemengde technieken ( monotype ,collage en acryl). Ook in de landschappen vooral de woestijnen werkt Marjan met veel lijnen, die de diepte en de structuren aangeven. Het voornaamste thema blijft toch de mens, alleen of in een groep en vaak opgaand in zijn omgeving. www.marjannagtegaal.nl